tipar comportamental, structura metodei guiman, curs

Care este structura metodei Guiman?

Cum îți aliniezi gândurile, emoțiile și senzația în corp cu acțiunea

Azi doresc să-ți ofer o perspectivă nouă asupra corpului uman și a abilității lui de a alinia emoțiile, gândurile și senzația simțită, cu acțiunea ta.

Este un moment măreț pentru tine și pentru mine, deoarece îți dezvălui structura metodei Guiman, adică a metodei create de mine.

Vrei s-o descoperi?

Structura Metodei Guiman are 4 etape esențiale, care conțin 21 de borne.

Academia Guiman, structura metodei Guiman

Dacă ai citit mini cursul gratuit, ai văzut deja această figură.

Ea reprezintă un corp uman.

Întotdeauna, noi suntem conectați cu corpul nostru, când nu ne împotrivim… Corpul nostru este martorul nostru la toate experiențele pe care le avem. Aceste experiențe le facem prin și cu corpul nostru. La început, acest martor este mut, iar dacă îți dai răgaz să-l asculți… uneori, corpul îți vorbește prin gânduri, alteori prin emoții sau printr-o senzație. 

Când emoțiile, gândul și senzația sunt aliniate cu acțiunea, poți să-ți descoperi vocea inimii. Această voce a inimii este busola ta cu care navighezi prin viață. Este minunat, și m-ar bucura foarte mult să-i descoperi și tu magia, astfel încât să ai încredere în inteligența corpului tău.

Haide să începem cu prima etapă de aliniere

În etapa numărul 1, corpul are posibilitatea să gândească de fiecare dată într-un mod nou.

Ai ghicit, este vorba despre Cap, cu gândurile lui. Elementul corespunzător este aerul. 

Este zona cea mai mica din corp, iar într-o situație de stres, de frică sau durere, devine foarte mare… din păcate.

Te rog, oprește-te puțin din citit și răspunde spontan la următoarea întrebare: 

Care este reacția ta în situații de stres? Ce se petrece în capul tău? Simți ca un fel de ceață în cap, fără a avea posibilitatea să gândești clar, sau că toate gândurile se învârt ca un carusel în capul tău?

Sunt două reacții foarte des întâlnite, dar amândouă sunt reacții care nu te sprijină și nici nu te susțin. 

Vestea bună este că nu poți întrerupe gândurile din prima. Ceea ce poți imediat să faci este să respiri adânc. Dacă descoperi că ai gânduri pe care le-ai mai avut și ieri și alaltăieri, poate și acum 2 luni, încearcă să îți îndrepți atenția spre respirație. 

Când simțim cu adevărat ce se petrece în corp, când respirăm, capul se poate relaxa puțin. 

Care este drumul pe care-l parcurge respirația ta?

NASUL inspiră, iar „perișorii” din interior „curăță” aerul intrat în corp, care alunecă spre plămâni prin trahee sau, mai simplu spus, prin gât. Uneori, poate nasul este înfundat, deci respirația începe în gură și, dacă simți cum gura se „usucă”, plămânii se bucură de aerul primit. Restul de aer coboară spre abdomen. Poate simți cum volumul plămânilor și al abdomenului se mărește, iar la expirație, se micșorează. O mișcare perpetuă, care te ține în mișcare.

Expiri pe nas sau pe gură?

Simți vreo diferență în corp când intenționat alegi de exemplu nasul?

Dacă ai vreo nelămurire, poți să-mi pui orice întrebare în legătură cu respirația. 

Ce te întărește sunt 2 lucruri mari și late:

  • Este foarte important să ai o viziune în viața personală și profesională. 
  • Respiraţia profundă, de fiecare dată când expiri, este ca o pauză mică de relaxare. Când ești relaxat, ești inovativ, poţi gândi nou. Această gândire aduce rezultatele dorite de tine

    Ceea ce gândim devine realitate

Iată-ne ajunși la zona corpului care adăpostește Inima și toracele. Elementul este focul.

  • În etapa numărul 2, abilitatea corpului este să acționeze cu entuziasm.
  • Exista activități care te duc de la A la B, de exemplu, vrei să te simți mai bine, de aceea faci exerciții de mișcare, este legitim.
  • Activități care-ți lasă inima să sară în sus de bucurie, te întâlnești cu un prieten entuziasmat, dar nu cu mătușa care spune același lucru mereu (eventual îi dăruiești 30 minute, o atenție totală, dar numai când ești relaxată). 
  • „Eat the Frog” – Prima dată fă ceea ce este neplăcut, să simți o mică victorie.
  • „A face automat” dispare din calendarul tău printr-un exercițiu în scris. Scrie în agenda ta, pe lângă prioritățile zilei, și o dorință, unde inima îți sare în sus de bucurie. „EU VREAU SĂ FAC, PENTRU CĂ ALEG, NU AUTOMAT”. De exemplu, citești 10 pagini dintr-o carte sau vizionezi serialul tău preferat. Este foarte important să-ți treci în calendar și această acțiune care-ți lasă inima să-ți sară în sus de bucurie.
  • Când muncești, dă toată atenţia unei singure teme până o finalizezi, după aceea treci mai departe.

Învață sa spui NU factorilor perturbatori.                       

Haide sa coborâm puțin mai jos în corp: Burta, stomacul, diafragma, abilitatea corpului de a simți o  emoție sau mai multe în același timp. Elementul corespunzător este apa.

  • Scrie pe o hârtie 100 de frici pe care le simți. Oamenii nu vor să simtă nici frică, nici durere, dar ele există, când le „dai un loc” pe o foaie capul se relaxează puțin.
  • Când scrii, de exemplu: ,,mi-e frică să rămân fără bani”, descoperi poate o frică de eșec, iar asta este retrospectiv, se bazează pe o emoție veche.
  • Cu timpul, poţi imediat să deosebești între o emoţie veche și una nouă.
  • Descoperi abilitatea corpului de a se relaxa cu emoția respectivă. 
  • Cum poți să-ți întărești elementul apă în corp? Privește conștient apa, la robinet, afară, când plouă, o apă curgătoare sau marea.

În etapa numărul 3, abilitatea corpului este să simtă. 

Aici are loc dezvoltarea individuală, creșterea.

De când ne naștem avem experiențe plăcute, altele mai puțin plăcute. Experiențele sunt însoțite de emoții, cele plăcute sunt binevenite, nu ne împotrivim lor. 

Dar ce se ȋntâmplă cu cele neplăcute? Rămân îngheţate în corp și fiecare situaţie de stres îți aduce aminte că mai există un tipar vechi de comportament, sau o energie blocată care vrea să „curgă” din nou.

Cum faci asta?

  • Simți emoția, îți faci o obișnuință din asta, vrei să simţi și atât.

În etapa numărul 4, abilitatea corpului este să ia o atitudine conștientă.Abdomenul și picioarele susțin nu numai întregul corp, ci sunt și responsabile pentru o stabilitate interioară.

Nu se spune degeaba că într-o situație de stres sau frică ai impresia că-ți  pierzi podeaua de sub picioare. Dacă te uiți în natură, elementul corespunzător este pământul.

Reprezintă oportunitatea fiinţei umane de a fi în conexiune cu viața ei, cu întregul corp și cu alți oameni.

Dacă observi oamenii autentici, când comunică gesticulează într-un mod natural.

Comunicarea nonverbală este baza comunicării, ultimele studii spun că procentul a crescut enorm… spre 70%. Este esența fiecărui om, întâi apare comunicarea din această zonă, este „vocea corpului”. Este prima comunicare, bebeluș fiind nu existau încă cuvinte, era unica formă de dialog. Sunt mesajele nerostite care întruchipează atitudinea unui om. Această zona a corpului, fiind cea mai îndepărtată de cap, are abilitatea de a percepe senzațiile nefiltrate ale corpului. Foame, sete, dorința de intimitate sexuală, plăcere, oboseală.

Cum poți să ai grijă de această zonă, care îți aduce relaxare și putere? Sunt numai impulsuri și este foarte important să faci numai ce-ți place, cu bucurie, nu pentru că am spus eu, ci pentru că tu alegi.

  • Plimbări desculț pe pământ, conștientizând contactul cu solul.
  • O mâncare delicioasă, pe care o savurezi cu înghițituri mici.
  • Organismul are nevoie de apă. Bea apă înainte de a-ți fi sete. 
  • Creativitatea are multe fațete, alege între a viziona o expoziție de pictură, un concert sau poate vrei să creezi ceva cu mâinile tale.
  • Relaxarea în natură sau într-o cadă plină cu apă fierbinte și petale de flori.
  • Odihnă
  • O sexualitate sănătoasă

Acum sper că îmi înțelegi structura metodei Guiman în 4 pași, care îți aliniază emoțiile cu gândul, senzația în corp și acțiunea, astfel încât te ajută să intri în dialog cu corpul tău și, astfel, să reușești să vezi care este următorul pas necesar.

Această aliniere este un proces, un antrenament, iar azi ai primit o listă cu 21 de misiuni pe care le poți pune în aplicare, pas cu pas. Dacă dorești sa te ghidez, am pregătit pentru tine 11 lecții de relaxare având la bază structura metodei Guiman în patru pași.

Un călduros mulţumesc pentru încrederea și interesul pe care mi le acorzi și îți doresc o zi cu spor și fără stres inutil!

Cu drag,

Ramona